Thursday, March 27, 2008

Adat Tusun Tunggu

Tabi madi,
Ba sukut tu aku deka ngumpul sekeda kereban ti besangkut paut enggau adat tusun tunggu kitai iban. Aku nemu adat tusun tunggu tu semakin sehari semakin lenyau ari amalan pengidup kitai di rumah panjai. Nembiak rebak kediatu nyau enda nemu adat kitai iban kelia. Berindik ari nya tadi, nya mih ke kebuah pengidup bala nembiak kitai diatu nyau teguran ketegal segang pemansang dunya ti enda besempadan. Aku ngasai kitai enda ulih nyalahka bala nembiak ti enda nemu adat nya laban kemayuh agi kitai agi rapas penemu pasal adat enggau pemali rumah panjai. Ketebal agi orang mejah adat sereta penti pemali nya enda relevan agi. Dalam runding aku kediri penemu ti baka nya sigi enda patut amat. Asai aku enda salah kitai malik ke belakang baru meda adat enggau penti pemali aki enggau ini kitai kelia. Ukai ga tudah aku mai kitai nitih adat nya semua. Tang mayuh ga adat nya endang agi relevan tau dikena kitai ngaduka nembiak redak kitai di rumah panjai. Ari nya tadi ba blog aku tu aku baka ti genih-genih tauka lebih-lebih mantai pekara pasal adat tu. Aku semina deka bekunsi pasal adat ti digumpul sereta ulih betanya ngagai bala tuai-tuai rumah sereta mega orang tetuai ke landik pasal adat ari pelilih menua iban remun ditu baka ari Kpg.Tepin, Kpg.Sepan, Kpg. Bayur, Kpg.Tanah mawang, Kpg. Sungai Engkabang, Kpg. Entayan, Kpg.Semokoi, Kpg.Teriboh, Kpg. Lebor, Kpg.Remun.

Adat sereta pemali berumah:

Tuai rumah ti bempu tanggung pengawa bebaika nembiak redak iya baum tauka ngudung enti sida deka pindah ngaga rumah panjai ke baru. Sebedau berumah sida deka berandau netapka tempat alai ngagai rumah panjai ke baru baka:

a) tanah endur rumah
b) penyampau pintu ke deka enggau berumah baru
c) ripih bilik
d) sebarang pekara ke bukai ti besangkut paut enggau berumah.

1. Penyalah mungkir danji enggau berumah.
  • Sebarang sapa bula deka kena ukum dua pikul sepintu
2. Enda nyadi nampung rumah panjai
  • 16 mungkul
  • babi siku
  • kering semengat
3. Pemali ngachau kayu burung
  • 8 mungkul
  • genselan manuk siku
  • kering semengat
4. Pemali ngacau tanah udah dirembang alai berumah
  • 8 mungkul
  • genselan manuk siku
  • kering semengat
....besambung o.k



No comments: